Jak NIE pozycjonować strony w wyszukiwarce Google

Opublikowane przez admin w dniu

Wielu właścicieli stron czy specjalistów SEO zastanawia się, w jaki sposób osiągnąć upragnione, wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania Google… Jakich metod użyć, aby to marzenie w końcu się spełniło? 😉 Ja postanowiłem zadać nieco inne pytanie, a mianowicie: Jak NIE pozycjonować swojej strony internetowej w Google w 2018 roku? O tym właśnie w dzisiejszym artykule.

Jak nie pozycjonować strony?

Linki ze śmietników ( farmy linków, swl’e ) – To metody, znane jeszcze kilka lat temu. Obecnie takie linkowanie może skończyć się bardzo źle dla Twojej domeny. Wyjątek stanowią pewne SWL’e, które nadal potrafią wybić stronę w bardzo szybkim czasie do TOP10. Trzeba mieć jednak pojęcie na ten temat, dlatego nie polecam takiej techniki osobom początkującym w pozycjonowaniu.

Artykuły z synonimów – Wszyscy dobrze pamiętamy czasy niesławnych Presell Pages, gdzie artykuły były tworzone na podstawie synonimów i dodawane automatycznie przez roboty. Najczęściej były to linki z głównym anchor text’em ( exact match ), gdzieś po środku treści. Ten sposób, również nie należy dziś do najbezpieczniejszych, chociaż w dalszym ciągu linkowanie z artykułów jest stosowane z pozytywnym efektem. Trzeba było jednak zamienić „generator synonimów” na Copywritera, a Presell Pages na dobrej jakości, tematyczne PBN, lub całkiem jadąc na bogato content marketingiem za pośrednictwem WhitePress’a lub własnych kontaktów. 

Wymiana banerów/linków – Kiedyś to była bardzo popularna metoda na zdobycie darmowego ruchu na stronie. Wystarczyło zarejestrować się w jednym z ówcześnie działających „systemów reklamowych” tego typu, by po chwili już wyświetlać czyjś banerek na swojej stronie, oraz cieszyć wyświetlaniem swojego banerka… gdzieś w internecie 🙂 Obecnie możemy zauważyć ( a może tylko mi się tak wydaje ), że w czasach coraz droższej reklamy AdWords i dużych nakładów finansowych na SEO, tego rodzaju „wynaturzenia” ( hahah ), będą ( i chyba już są? ) znów na fali, a przynajmniej będą coraz bardziej popularne – także wśród SEO-Ezoteryków. Moim zdaniem, tego rodzaju linki mogą negatywnie wpłynąć na SEO, a też to żadna reklama. 

Ok… teraz czas odpowiedzieć na pytanie:

Jakie metody i techniki SEO są nadal bezpieczne?

Przede wszystkim polecam skupić się na kwestiach technicznych naszej strony. Poprawmy jej wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, szybkość ładowania, a także postarajmy się sprawić, by odwiedzających zechcieli pozostać na niej chwilkę dłużej i polecić ją swoim znajomym ( najlepiej publicznie poprzez social media ). Przejdźmy następnie do optymalizacji strony pod kątem interesujących nas słów kluczowych. Sprawdźmy dokładnie każdą podstronę, ale pamiętajmy, żeby nie była ona zbyt mocno zoptymalizowana. 

Druga strona medalu, to oczywiście linki wskazujące. Ciężko jest sprawić, aby ludzie sami do nas linkowali ( jak to radzą sławne Guru ). Niestety pewne branże po prostu nie generują contentu i już… Musimy więc zadbać sami o content i linki. Sposobów na to jest bardzo wiele. Możesz samemu sprawdzać wartość poszczególnej domeny, tworzyć listy, lub po prostu zamówić najskuteczniejsze np. w naszym sklepiku SEO. Warto również pisać artykuły godzinne na różnych, tematycznie powiązanych stronach, aby uzyskać nie tylko link SEO, ale również ruch oraz oddźwięk w social media.

Kategorie: SEO Blog

Pozycjonowanie w Google – Jak to się robi?!?!

Email: 

Imię:   

Akceptuje politykę prywatności newslettera