Katalogi stron internetowych

Opublikowane przez admin w dniu

Katalogi seo to tak naprawdę spisy stron wraz z ich charakterystyką oraz specjalnym linkiem kierującym do danej strony. Idea katalogowania stron zrodziła się dawno temu, a jej założeniem było ułatwienie internautom odnajdywanie interesujących miejsc w sieci internetowej.

W praktyce jednak okazało się, że katalogi są doskonałym źródłem łatwych do pozyskania linków, co z kolei przekładało się na pozycje strony docelowej.

Katalogi seo

Ogólnie znanych jest kilka różnych katalogów seo. Wśród nich znajdują się już i takie, które są przestarzałe, inne nowoczesne, znacząco pływające na pozycjonowanie danej strony. I tak w zależności od rodzaju danego katalogu, zawiera on różne informacje, a także pełnia różne funkcje. Katalogi zaliczane do grupy monotematycznej w większości przypadków są siedliskiem szeroko pojętego spamu, a to dlatego, że zazwyczaj są one darmowe i niemoderowane. Warto też mieć na uwadze, że linki pozyskane z takiego typu katalogu, niestety, ale na pewno nie przyczyni się do poprawy pozycji danej strony.

Katalogi seo w praktyce

Nieco wyższą półkę stanowią tzw. katalogi tematyczne. Tu coraz częściej spotyka się moderowane miejsca, aczkolwiek wiąże się to także z koniecznością zapłaty za dodanie wpisu do katalogu. Ponadto popularne są również katalogi określane mianem katalogów firm. Tego typu katalogi jakością zbliżone są do katalogów tematycznych, z tą jednak różnicą, że wymagają one podania danych firmy (NIP, REGON). Jeżeli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu strony, to szczególnie warte uwagi są katalogi firm, które tworzone są z jednej konkretnej branży.

Zwykle tego typu katalogi dają większe szanse na pozyskanie dodatkowych klientów, którzy zainteresowani są tylko konkretną branżą.

Katalogi seo – katalogi typu NAP

Jednym z najbardziej popularnych katalogów jest katalog typu NAP. Jego skrót wywodzi się od nazwy: Name, Addres, Phone number,
oznaczający podstawowe dane kontaktowe danej firmy (nazwę firmy / imię i nazwisko przedsiębiorcy, adres oraz numer telefonu). Dane te identyfikują prowadzoną działalność, a także w znaczący sposób pozwalają pozyskiwać klientów na lokalnym rynku.

Tak więc katalogi NAP to tak naprawdę rozbudowane katalogi firm, które zawierają dane dotyczące lokalizacji firmy i kontaktu. Ponadto, obecność danej firmy w katalogach typu NAP znacząco zwiększa zaufanie i to zarówno u klientów, jak i Google. Jednym z najpopularniejszych katalogów typu NAP jest katalog Google Moja Firma. Katalogi NAP świetnie sprawdzają się w lokalnej działalności i podnoszą wyszukiwanie firmy w internecie.

Katalogi stron internetowych
4.9 (97.5%) 16 vote[s]

Kategorie: SEO Blog

11 Komentarzy

Antek seo · 13 maja 2019 o 07:45

Katalogi seo działały jeszcze kilka lat temu. Obecnie mogą zaszkodzić jeśli używa się ich nieumiejętnie i z automatu. Dużo lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem, są katalogi NAP.

    admin · 13 maja 2019 o 10:50

    Oczywiście, że tak.

Julian Pierzyński · 13 maja 2019 o 08:05

Kiedyś wszystko było prostsze… wygrywał ten, kto miał potężniejszy soft do katalogowania 😀

    admin · 13 maja 2019 o 10:51

    Hehe dokładnie 🙂 Czasy Adderów i innych Rumaków 🙂

Daria Nowak · 13 maja 2019 o 08:15

Dobry artykuł. Sama zawsze używam NAP’ów do pozycjonowania stron lokalnych. Czasami na prawdę potrafią dużo zdziałać 😛 Jak słyszę o starych katalogach seo to łezka w oku się kręci :’D

Joanna · 13 maja 2019 o 08:41

Gdzie mogę znaleźć listę katalogów typu nap? 🙂

    admin · 13 maja 2019 o 10:52

    Np. w naszym sklepiku SEO 🙂

Arian Kołowiejski · 13 maja 2019 o 09:34

Obecnie katalogi seo mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Dużo lepszym rozwiązaniem, są katalogi NAP o czym zresztą piszesz w artykule…

    admin · 13 maja 2019 o 10:55

    Dlatego właśnie często o tym piszemy. Wiele z osób, którzy zaczynają przygodę z SEO, ładują się najpierw w katalogi seo, zamiast skupić się na bardziej wartościowych linkach. Tak jak piszesz – katalogi nap to dobre rozwiązanie – przynajmniej dla stronek lokalnych, gdzie konkurencja nie jest masakrycznie ogromna 🙂

Stefan · 13 maja 2019 o 10:39

Kiedyś katalogowanie było podstawą pozycjonowania stron. Obecnie może służyć jedynie jako urozmaicenie profilu linków. Trzeba natomiast zwracać uwagę na jakość.

    admin · 13 maja 2019 o 10:58

    Ogólnie rzecz biorąc zgadzam się z Twoją wypowiedzią Stefan, ale nadal jest mnóstwo branż, które generują ruch i można je „zrobić” samymi NAP’ami 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pozycjonowanie w Google – Jak to się robi?!?!

Email: 

Imię:   

Akceptuje politykę prywatności newslettera