Katalogi stron internetowych

Opublikowane przez admin w dniu

Katalogi seo to tak naprawdę spisy stron wraz z ich charakterystyką oraz specjalnym linkiem kierującym do danej strony. Idea katalogowania stron zrodziła się dawno temu, a jej założeniem było ułatwienie internautom odnajdywanie interesujących miejsc w sieci internetowej.

W praktyce jednak okazało się, że katalogi są doskonałym źródłem łatwych do pozyskania linków, co z kolei przekładało się na pozycje strony docelowej.

Katalog seo co to jest? Jest to serwis internetowy, zrzeszający różne portale i strony firmowe. Może to być katalog branżowy – oddany jednej tematyce – lub wielotematyczny.

Teraz, gdy już wiemy co to są katalogi stron, możemy przejść dalej 🙂

Katalogi seo

Ogólnie znanych jest kilka różnych katalogów seo. Wśród nich znajdują się już i takie, które są przestarzałe, inne nowoczesne, znacząco pływające na pozycjonowanie danej strony. I tak w zależności od rodzaju danego katalogu, zawiera on różne informacje, a także pełnia różne funkcje. Katalogi zaliczane do grupy monotematycznej w większości przypadków są siedliskiem szeroko pojętego spamu, a to dlatego, że zazwyczaj są one darmowe i niemoderowane. Warto też mieć na uwadze, że linki pozyskane z takiego typu katalogu, niestety, ale na pewno nie przyczyni się do poprawy pozycji danej strony.

Katalogi seo w praktyce

Nieco wyższą półkę stanowią tzw. katalogi tematyczne. Tu coraz częściej spotyka się moderowane miejsca, aczkolwiek wiąże się to także z koniecznością zapłaty za dodanie wpisu do katalogu. Ponadto popularne są również katalogi określane mianem katalogów firm. Tego typu katalogi jakością zbliżone są do katalogów tematycznych, z tą jednak różnicą, że wymagają one podania danych firmy (NIP, REGON). Jeżeli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu strony, to szczególnie warte uwagi są katalogi firm, które tworzone są z jednej konkretnej branży.

Zwykle tego typu katalogi dają większe szanse na pozyskanie dodatkowych klientów, którzy zainteresowani są tylko konkretną branżą.

Katalogi seo ranking

Nie będę reklamować konkretnych adresów stron, ponieważ sytuacja danego serwisu internetowego może zmienić się z dnia na dzień. Darmowy katalog stron, do którego 2 miesiące temu dodałeś swoją stronę i rzeczywiście „miał moc”, dziś może być nawet szkodliwy dla Twojej strony internetowej. W takim razie jak powinien wyglądać taki obiektywny ranking katalogów seo? Moim zdaniem, katalogi możemy podzielić na:

1. Katalogi NAP (skuteczne w pozycjonowaniu lokalnym, ale nie tylko)
2. Katalogi branżowe (dobrze jest się znaleźć w takim miejscu, ponieważ może dać również jakąś wartość reklamową)
3. Katalogi seo (czyli coraz mniej skuteczne katalogi stron, które czasami mogą nawet bardziej zaszkodzić, niż pomóc)

Katalogi seo czy warto

Jeśli nie jesteś profesjonalnym pozycjonerem i nie jesteś w stanie stwierdzić, czy dany katalog seo pomoże w pozycjonowaniu Twojej strony czy jej zwyczajnie zaszkodzi, to lepiej odpuścić sobie takie serwisy. Dużo bezpieczniejszym rozwiązaniem, będą dla Ciebie katalogi NAP. Zwykle w przypadku NAP’ów, nie jest wymagany link zwrotny. Natomiast katalogi seo bez linków zwrotnych, mogą być masakrycznie zaspamowane co już na pewno nie pomoże w pozycjonowaniu Twojej strony… Żeby sprawdzić, czy taki katalog jest zaspamowany, wystarczy przejrzeć dodane ostatnio wpisy. Jeśli nie ma tam żadnej moderacji to tym bardziej katalogi seo bez linków zwrotnych będą złym rozwiązaniem…

Katalogi seo – katalogi typu NAP

Jednym z najbardziej popularnych katalogów jest katalog typu NAP. Jego skrót wywodzi się od nazwy: Name, Addres, Phone number,
oznaczający podstawowe dane kontaktowe danej firmy (nazwę firmy / imię i nazwisko przedsiębiorcy, adres oraz numer telefonu). Dane te identyfikują prowadzoną działalność, a także w znaczący sposób pozwalają pozyskiwać klientów na lokalnym rynku.

Tak więc katalogi NAP to tak naprawdę rozbudowane katalogi firm, które zawierają dane dotyczące lokalizacji firmy i kontaktu. Ponadto, obecność danej firmy w katalogach typu NAP znacząco zwiększa zaufanie i to zarówno u klientów, jak i Google. Jednym z najpopularniejszych katalogów typu NAP jest katalog Google Moja Firma. Katalogi NAP świetnie sprawdzają się w lokalnej działalności i podnoszą wyszukiwanie firmy w internecie.

Kategorie: SEO Blog

11 Komentarzy

Antek seo · 13 maja 2019 o 07:45

Katalogi seo działały jeszcze kilka lat temu. Obecnie mogą zaszkodzić jeśli używa się ich nieumiejętnie i z automatu. Dużo lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem, są katalogi NAP.

    admin · 13 maja 2019 o 10:50

    Oczywiście, że tak.

Julian Pierzyński · 13 maja 2019 o 08:05

Kiedyś wszystko było prostsze… wygrywał ten, kto miał potężniejszy soft do katalogowania 😀

    admin · 13 maja 2019 o 10:51

    Hehe dokładnie 🙂 Czasy Adderów i innych Rumaków 🙂

Daria Nowak · 13 maja 2019 o 08:15

Dobry artykuł. Sama zawsze używam NAP’ów do pozycjonowania stron lokalnych. Czasami na prawdę potrafią dużo zdziałać 😛 Jak słyszę o starych katalogach seo to łezka w oku się kręci :’D

Joanna · 13 maja 2019 o 08:41

Gdzie mogę znaleźć listę katalogów typu nap? 🙂

    admin · 13 maja 2019 o 10:52

    Np. w naszym sklepiku SEO 🙂

Arian Kołowiejski · 13 maja 2019 o 09:34

Obecnie katalogi seo mogą bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Dużo lepszym rozwiązaniem, są katalogi NAP o czym zresztą piszesz w artykule…

    admin · 13 maja 2019 o 10:55

    Dlatego właśnie często o tym piszemy. Wiele z osób, którzy zaczynają przygodę z SEO, ładują się najpierw w katalogi seo, zamiast skupić się na bardziej wartościowych linkach. Tak jak piszesz – katalogi nap to dobre rozwiązanie – przynajmniej dla stronek lokalnych, gdzie konkurencja nie jest masakrycznie ogromna 🙂

Stefan · 13 maja 2019 o 10:39

Kiedyś katalogowanie było podstawą pozycjonowania stron. Obecnie może służyć jedynie jako urozmaicenie profilu linków. Trzeba natomiast zwracać uwagę na jakość.

    admin · 13 maja 2019 o 10:58

    Ogólnie rzecz biorąc zgadzam się z Twoją wypowiedzią Stefan, ale nadal jest mnóstwo branż, które generują ruch i można je „zrobić” samymi NAP’ami 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pozycjonowanie w Google – Jak to się robi?!?!

Email: 

Imię:   

Akceptuje politykę prywatności newslettera