Nieuczciwa konkurencja w reklamie – Analiza na podstawie AdWords

Opublikowane przez admin w dniu

Nieuczciwa konkurencja w reklamie to zjawisko bardzo znane w tej branży od wielu dziesięcioleci. Niestety techniki „złej konkurencji”, możemy również zauważyć w przypadku reklam w AdWords ( mam tutaj na myśli głównie reklamy tekstowe w wyszukiwarce, czyli linki sponsorowane ). W tym artykule, przyjrzymy się bliżej tego rodzaju działaniom i odpowiemy sobie na pytanie co my możemy z tym zrobić, oraz jak radzi sobie z tym zagrożeniem dla kapitału reklamodawców samo Google.

Nieuczciwa konkurencja klika w Twoje reklamy? Kim te osoby mogą być?

Nieuczciwa konkurencja w reklamieWielu przedsiębiorców może się mocno zdziwić, ale często ich „kumple po fachu” to właśnie osoby, które najbardziej rujnują ich budżet na linki sponsorowane w AdWords. Mieliśmy takie doświadczenia w bardzo wielu branżach, gdzie np. Rysiek – taksówkarz i „przyjaciel” innego taksówkarza Tomka – klikał namiętnie w reklamy sponsorowane swojego konkurenta, aby zmniejszyć jego widoczność w wyszukiwarce i tym samym sprawić, by to jego reklamy zobaczyli klienci. W skrajnych przypadkach, mówimy tutaj nawet o kilkuset kliknięciach w dość krótkim czasie! Oczywiście system reklamowy Google nie zlicza kliknięć z jednego IP w krótkim czasie, ale konkurenci znajdują coraz bardziej wyszukane metody, aby obejść algorytm i narobić jeszcze większych kosztów koledze po fachu. 

Jak konkurencja wyklikuje reklamy – Zlecenie zewnętrznej firmie lub program do klikania

Siatka ludzi z całego kraju/świata

Istnieją serwisy internetowe oraz różnego rodzaju „agencje interaktywne”, które w swojej ofercie posiadają klikanie w reklamy wybranych przez Ciebie reklamodawców, tak aby wyczerpać ich budżet i tym samym zwiększyć Twoje pole do popisu przed Waszymi wspólnymi klientami. Bardzo trudno jest namierzyć działania takiej firmy, ponieważ osoby te działają z różnych części kraju/świata, z różnych maszyn i IP co powoduje, że namierzenie jest bardzo trudne. Tak właśnie działa nieuczciwa konkurencja w reklamie. 

Program do klikania

To rozwiązanie było najczęściej stosowaną metodą na wyklikanie reklam konkurencji w AdWords. Wystarczyło ustawić program, wskazać jakie reklamy ma klikać, dodać listę kilkuset prywatnych proxy, i konkurencja miała już pełne gacie. Na szczęście tego rodzaju praktyki zostały szybko ukrócone przez Googie, gdyż działania programu do klikania można było dużo szybciej namierzyć, nawet jeśli łączył się przez prywatne proxy. 

Co zrobić, aby ukrócić działania nieuczciwej konkurencji w AdWords i odzyskać stracone pieniądze?

Skontaktuj się z Google, aby ich dział techniczny dokładnie przyjrzał się kliknięciom z wybranego przez Ciebie okresu. Najprawdopodobniej odzyskasz swoje środki, ale nie zawsze będzie to pełna kwota. Jest to trochę niesprawiedliwe, ale pamiętaj że Google zarabia na reklamach, więc niechętnie będzie oddawać swój zysk 🙂

Jeśli dział techniczny uzna, że niektóre kliknięcia były prawdziwe, a Ty jesteś święcie przekonany, że to działania nieuczciwej konkurencji, to pozostaje Ci jeszcze inne rozwiązanie. Możesz zablokować w systemie AdWords wybrane numery IP ( lub nawet całe sieci ). Wtedy Twoje reklamy nie będą takim osobom wyświetlane. Ostatecznym rozwiązaniem, jest po prostu zgłoszenie sprawy na policje. Jeszcze kilka lat temu, tego rodzaju zgłoszenia były po prostu ignorowane przez organy ścigania. Dziś jednak powoli zmienia się ta mentalność wśród władz i podchodzą do tematu coraz bardziej poważnie. W końcu inwestujemy coraz większe pieniądze w reklamę i chcemy, żeby operator tego systemu traktował nas poważnie i uczciwie. 

 

Kategorie: SEO Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pozycjonowanie w Google – Jak to się robi?!?!

Email: 

Imię:   

Akceptuje politykę prywatności newslettera