Nieuczciwa konkurencja w reklamie – Analiza na podstawie AdWords

Opublikowane przez admin w dniu

Nieuczciwa konkurencja w reklamie to zjawisko bardzo znane w tej branży od wielu dziesięcioleci. Niestety techniki złej konkurencji, możemy również zauważyć w przypadku reklam w AdWords ( mam tutaj na myśli głównie reklamy tekstowe w wyszukiwarce, czyli linki sponsorowane ). W tym artykule, przyjrzymy się bliżej tego rodzaju działaniom i odpowiemy sobie na pytanie co my możemy z tym zrobić, oraz jak radzi sobie z tym zagrożeniem dla kapitału reklamodawców samo Google.

Nieuczciwa konkurencja klika w Twoje reklamy? Kim te osoby mogą być?

Nieuczciwa konkurencjaWielu przedsiębiorców może się mocno zdziwić, ale często ich kumple po fachu to właśnie osoby, które najbardziej rujnują ich budżet na linki sponsorowane w AdWords. Mieliśmy takie doświadczenia w bardzo wielu branżach, gdzie np. Rysiek – taksówkarz i przyjaciel innego taksówkarza Tomka – klikał namiętnie w reklamy sponsorowane swojego konkurenta, aby zmniejszyć jego widoczność w wyszukiwarce i tym samym sprawić, by to jego reklamy zobaczyli klienci. W skrajnych przypadkach, mówimy tutaj nawet o kilkuset kliknięciach w dość krótkim czasie! Oczywiście system reklamowy Google nie zlicza kliknięć z jednego IP w krótkim czasie, ale konkurenci znajdują coraz bardziej wyszukane metody, aby obejść algorytm i narobić jeszcze większych kosztów koledze po fachu.

Jak nieuczciwa konkurencja „wyklikuje” reklamy — Zlecenie zewnętrznej firmie lub program do klikania

Siatka ludzi z całego kraju/świata

Istnieją serwisy internetowe oraz różnego rodzaju agencje interaktywne, które w swojej ofercie posiadają klikanie w reklamy wybranych przez Ciebie reklamodawców, tak aby wyczerpać ich budżet i tym samym zwiększyć Twoje pole do popisu przed Waszymi wspólnymi klientami. Bardzo trudno jest namierzyć działania takiej firmy, ponieważ osoby te działają z różnych części kraju/świata, z różnych maszyn i IP co powoduje, że namierzenie jest bardzo trudne. Tak właśnie działa nieuczciwa konkurencja w reklamie.

Program do klikania

To rozwiązanie było najczęściej stosowaną metodą na wyklikanie reklam konkurencji w AdWords. Wystarczyło ustawić program, wskazać jakie reklamy ma klikać, dodać listę kilkuset prywatnych proxy, i konkurencja miała już pełne gacie. Na szczęście tego rodzaju praktyki zostały szybko ukrócone przez Googie, gdyż działania programu do klikania można było dużo szybciej namierzyć, nawet jeśli łączył się przez prywatne proxy.

Co zrobić, aby ukrócić działania nieuczciwej konkurencji w AdWords i odzyskać stracone pieniądze?

Skontaktuj się z Google, aby ich dział techniczny dokładnie przyjrzał się kliknięciom z wybranego przez Ciebie okresu. Najprawdopodobniej odzyskasz swoje środki, ale nie zawsze będzie to pełna kwota. Jest to trochę niesprawiedliwe, ale pamiętaj że Google zarabia na reklamach, więc niechętnie będzie oddawać swój zysk :-)

Jeśli dział techniczny uzna, że niektóre kliknięcia były prawdziwe, a Ty jesteś święcie przekonany, że to działania nieuczciwej konkurencji, to pozostaje Ci jeszcze inne rozwiązanie. Możesz zablokować w systemie AdWords wybrane numery IP ( lub nawet całe sieci ). Wtedy Twoje reklamy nie będą takim osobom wyświetlane. Ostatecznym rozwiązaniem, jest po prostu zgłoszenie sprawy na policje. Jeszcze kilka lat temu, tego rodzaju zgłoszenia były po prostu ignorowane przez organy ścigania. Dziś jednak powoli zmienia się ta mentalność wśród władz i podchodzą do tematu coraz bardziej poważnie. W końcu inwestujemy coraz większe pieniądze w reklamę i chcemy, żeby operator tego systemu traktował nas poważnie i uczciwie.

Nieuczciwa konkurencja pracownika

Może się zdarzyć, że w Twojej firmie pracuje lub pracował ktoś, kto dobrze poznał Twoje sekrety handlowe. Takiej osobie może przyjść na myśl, żeby skopiować wszystkie Twoje działania, jednocześnie bezpośrednio szkodząc Tobie. Nieuczciwa konkurencja pracownika, bywa spotykana w wielu branżach, natomiast dość łatwo nieuczciwa konkurencja Google zostanie „zbanowana” przez sam system reklamowy. Jeśli jednak ich działania są ewidentnie niezgodne z prawem, polecamy konsultacje z prawnikiem. Jak udowodnić nieuczciwą konkurencje w Google Ads? Oto nie musisz sie martwić. System reklamowy zrobi to za Ciebie.

Nieuczciwa konkurencja i podbieranie klientów

Wszystko jest „ok”, dopóki taka firma lub człowiek działa w granicach prawa oraz zasad systemu reklamowego (skupiamy sie przecież głównie na konkurencji w Google Ads). Trzeba więc mieć ręke na pulsie i co jakiś czas badać działania swojej konkurencji. Dzięki temu, możemy kontrolować szkodliwe dla nas ruchy konkurencji i odpowiednio szybko reagować, ale również dowiemy się wielu ciekawych rzeczy, które mogą usprawnić nasze kampanie. Co to jest nieuczciwa konkurencja wie chyba każdy przedsiębiorca. Pracujemy od świtu do nocy i staramy się dostarczać naszym klientom najwyższej jakości produkty i usługi, a ktoś od tak przychodzi i niszczy naszą pracę.

 

Kategorie: SEO Blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pozycjonowanie w Google – Jak to się robi?!?!

Email: 

Imię:   

Akceptuje politykę prywatności newslettera