Pozycjonowanie SEO w 2018 roku – Co nowego?

Opublikowane przez admin w dniu

Google kładzie coraz większy nacisk na kwestie techniczne, związane z daną stroną internetową. Właśnie dlatego w 2018 roku specjaliści SEO jeszcze bardziej będą skupiać się na takich zagadnieniach jak:

Zmiany w SEO – Co nowego w 2018 roku?

  • AMP ( Accelerated Mobile Pages Project ) – Czyli szybkość ładowania strony strony internetowej w urządzeniach mobilnych. Coraz więcej użytkowników korzysta z takich urządzeń jak smartfony czy tablety, dlatego technologie typu AMP stają się coraz bardziej popularne i rozwijane. 
  • Mobile Friendly – Chyba już każdy zdaje sobie sprawę z tego, że strony nie posiadające wersji mobilnej/responsywnego szablonu, są już teraz gorzej oceniane w rankingu wyszukiwania. Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych w ostatnich latach, Google skutecznie „przekonało” właścicieli stron WWW do wprowadzenia niezbędnych zmian. Oczywiście wszyscy momentalnie stali się „mobile friendly”, ponieważ z monopolistą raczej się nie dyskutuje. Taka zmiana przyniosła jednak sporo pozytywów – zwłaszcza dla posiadaczy smartfonów. 
  • Content Marketing – Moim prywatnym zdaniem, wartość SEO z prowadzonego Content Marketingu Off-Site zobaczymy dopiero w tym i kolejnych latach. To wynika nie tylko z tego, iż Google stawia coraz bardziej na jakość, ale również z faktu obeznania się z tematem naszej branży przez ostatnie miesiące. Pamiętam jak startował WhitePress i ludzie przerzucili się z linkowania preclami i PBN’ani na artykuły z linkiem w treści w „wartościowych” portalach. Po kilku miesiącach połowa branży SEO zaczęła narzekać na marną skuteczność, ponieważ większość chciała wykorzystać Content Marketing w bardzo prymitywny, przestarzały sposób. Dziś ta świadomość się nieco zmieniła, więc patrzę pozytywnie w przyszłość. Dobry content marketing, zapewni Twojej stronie wysokie pozycje i wartościowy ruch.
  • Linkowanie – Jak już pewnie się domyślasz – w tym aspekcie nic się nie zmieniło, tzn. nadal bardzo ważnym czynnikiem w pozycjonowaniu strony, są linki wskazujące do Twojej domeny internetowej. Nie wystarczą już jednak słabej jakości odnośniki np. z SWL’i. Najbardziej cenne linki, to linki pochodzące z serwisów powiązanych tematycznie. Jeśli pozycjonujemy stronę lokalnie, to bardzo skuteczne okazują się katalogi typu NAP. Warto również wyszukać lokalne serwisy ogłoszeniowe, które nadal pozytywnie wpływają na SEO. Taką listę możesz znaleźć tutaj.

 

 

Kategorie: SEO Blog

Pozycjonowanie w Google – Jak to się robi?!?!

Email: 

Imię:   

Akceptuje politykę prywatności newslettera